Marketing político ou medo

                José Vieira

Pode que esta palabra de marketing, teña un son moi anglófilo, no entanto, xa é un   anglicismo perfectamente adoptado, pola maioría do común das persoas.

Todos os días as súas técnicas, atravesan as nosas paredes, impondo un determinado método, que nos levan a aceptar e a seguir procedementos dunha forma automática.

Esta especie de sonambulismo permanente, se ten estendido dunha forma global, ao longo e á praza do planeta. Tanto ten que vivamos na América do norte (nos Estados Unidos), como se vivimos no Ruanda, no medio da sabana africana. O que difire, en cada local, é o método, a intensidade e as prácticas utilizadas para atinxir os distinguidos fins.

É evidente, que para que sexa eficiente, presupón a existencia dunha investigación, indagada, que permita elixir a estratexia correcta, así como a forma eficaz de súa comunicación.

Así que até na política, se aplican estes desenvolvementos, de forma intensiva, desta disciplina das ciencias sociais. Se nos permiten, a existencia destas aplicacións, vén de moi lonxe, diríamos que son tan antigas, canto a existencia do home en súa forma de bípede. Pero deixemos iso para os expertos sobre o tema e desviemos, o referido marketing, para a canle que pretendemos desenvolver.

Como non podiamos deixar de facer o noso interese vai na dirección da política en xeral, e en particular da dos gobernantes, de masas.

Así non parecerá estraño encontrar, entre as palabras deste texto, aparecer o blasón dun dos primeiros e máis importantes pedagogos coñecidos, se trata Nicolás Maquiavelo.

Este señor, naceu cerca de Florencia, en San Casciano in Val di Pesa, a 3 de maio de 1469, morrendo entón en Florencia a 21 de xuño de 1527 e segundo rezan as crónicas, en virtude dunha peritonite. Na súa xuventude Maquiavelo, a pasa nunha florecente Florencia, gobernada por Lorenzo de Médici. O Esplendor da familia dos Médici, deslumbra ao mozo Maquiavelo. Non obstante, coas cravarías do entón frade Girolano Savonarola, contra as riquezas dos grandes da cidade, fai que está entre en convulsión. Estes sermóns, chegaron a conseguir, a queima dos libros das bibliotecas e particulares, como se o coñecemento fose obra do demo. Isto afastou por algún tempo os Médici. No entanto, o propio Savonarola se tornou incomodo a propia igrexa a que pertencía, vindo a acabar ardendo nunha fogueira, dato como un louco herexe.

Maquiavelo, durante o espazo de tempo que non estiveron directamente no poder os Médici, exerceu lugares importantes na administración. Isto, significaba que había dúas correntes opostas na cidade, os que apoiaban o frade e outros que estaban cos Médici. Maquiavelo, tamén tivo moita boa relación e protección do papa Alexandro VI, así como do seu fillo, César Borgia, Parece mesmo, que o heroe do libro en cuestión, se identifica co propio César Borgia. Estas situacións, están amplamente reflectidas na súa obra “O Príncipe”. Aquí entra a obra mestra do escritor, do militar Maquiavelo, que escribe un autentico tratado de como debía actuar un gobernante (un príncipe), para poder levar a bo porto a administración do seu dominio e apartar os seus inimigos. Esta obra, que denominou “O Príncipe”, que dedicou ao neto do seu admirado Lorenzo de Médici.

Regresemos entón ao chamado marketing e, como non podiamos deixar de referir, “O Príncipe”, para nós, representa primeiro unha certa obra prima da literatura, por súa calidade, no entanto, o que máis nos impresionar sempre, foron o conxunto de consellos, técnicas de arte de como gobernar, formas de liderar, como superar os problemas que se lle deparasen e finalmente como tratar cos que se opuñan. Dunha forma moi sintética, queremos dicir, que se tratou dun auténtico manual de como servir e utilizar o poder, isto é, dun manual de marketing político.

Claro que pasaron, mentres, uns cincocentos anos, pero a súa utilidade é atemporal.

Situémonos, no momento presente, e independentemente, dos países onde os éxitos se desenvolven, referímonola o conxunto, pandemia + crise económica presente, e é patente que en cada un destes se desenvolve unha estratexia de marketing.

Claro que en primeira analices, resulta en como facer que as poboacións acaten as instrucións preventivas, dun corte de restricións, sobre os seus dereitos de libre circulación. Claro que se trata de algo que non é necesario un gran esforzo teórico, de implantación, pois as contaminacións e posíbeis mortes, son causa máis que suficiente, e como tal, serán os medios utilizados ou motivadores.

Reparemos que un pouco enriba fixemos unha combinación de motivos, unha pandemia + unha crise económica esta conxugación xa es algo máis complexo, no entanto, a proximidade dunha a outra, é perfectamente aceptábel, para as poboacións, a obediencia e a inevitabilidade da situación. Nese momento aínda non será necesario un grande empeño de técnicas de marketing. Todo está aínda presente.

Pero se imos falar, sobre o día despois, da eliminación do coronavirus e respectiva crise, entón as cousas xa mudan de profundidade e de técnicas de comunicación. Se tenderá que vender, moi mellor e, de maneira máis ben estruturada, as políticas a empregar e os recortes a soportar, así como as limitacións de garantías de dereitos e liberdades individuais, e como tal, transmitir as poboacións as restricións e os axustes a propor.

Saltemos para un país, onde todo é feito en función de estruturas de marketing. Falemos dos Estados Unidos da América do Norte, neste preciso momento, onde se encontra como Presidente, Donald Trump, que contra todas as posíbeis previsións, gañou as eleccións, para as cales concorreu, partindo dunha base electoral, nitidamente inferior en popularidade e en coñecemento dos cidadáns, que os seus opositores.

Claro que, todo este éxito, se debe a que cos millóns que foron postos a súa disposición polos republicanos e as grandes empresas, permitiron contratar estrategas e analistas de estudos de marketing, que indicaron o camiño para a vitoria. Por outro lado, a súa opositora, se colocara nunha posición de gañadora a partida, e como tal subestimou o inimigo. Queremos dicir que Clinton, non tivo en conta, nin os estudos de marketing político, así como confiou en ser os seus votantes aqueles que non resultaron darlle a presidencia.

O presidente Donald Trump, durante o seu mandato actual, comete autenticas barbaridades en termos de imaxe, no entanto, parece non seguir os estudos dos seus antigos estrategos. Súa popularidade se despluma e se prepara, perante erros cometido ou non un impeachment. Pero este señor pode non ser un gran presidente, pero sabe como debe reaccionar e cando, e se reúne de toda un novo equipo de técnicos de marketing, e crea dentro do senado americano as condicións para que a súa destitución non vaia adiante. Novamente unha excelente aplicación de marketing.

Colapso da Bolsa de Nova Yorque e, naturalmente, todo isto máis a súa guerra contra a china as claras, pois sempre é bo ter un inimigo visíbel, perde cerca de entre 25 a 30% da súa popularidade entre os seus votantes. Máis, se plántea unha política de deixar correr até ao último momento as medidas de defensa nacional contra a pandemia do coronavirus. Caín de novo aínda máis a súa popularidade.

Pero os seus estrategos de marketing, desenvolven unha campaña de intervencións inmediatas e mediáticas, e en de as semanas, se torna un dos presidentes máis valorados. Ultrapasa mesmo, as puntuacións de popularidade, do Presidente Bush fillo, tras o ataque as Torres Xemelgas.

Isto meus caros lectores, é o que pasa nos Estados Unidos da América do Norte, coa figura que todos consideramos un pouco anecdótica, pero é este marketing, que nos está a bater a nosa porta.

Se pregunta e como vira vestido e que nos mandara facer !(interrogación).

Felizmente non somos futurólogos, e non queremos crer en profeta do apocalipse.

A nosa posición é sempre a de unha esperanza sen límites, pero sempre vixiante e consciente.

Se el primero en comentar

Dejar un Comentario

Tu dirección de correo no será publicada.




 

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.